Aikuisten harrastelajin lisääminen pelaajalle

Ohje koskee niitä pelaajia joiden tiedot on jo seurassanne. Aikuisten harrastepelaajien rekisteröinti on maksuton.

Hae ensin pelaajan tiedot joko nimellä tai PalloID numerolla valikosta, kohdasta 'Henkilöt' -> 'Hae'.

Pelaajan 'rekisteröinnit' kohdasta valitse 'Lisää uusi rooli'.

Valitse rooliksi 'Pelaaja' ja lajiksi 'Harraste'.

2. Sopimuksia ei tarvita valitse "Jatka"
3. Dokumentteja ei tarvita valitse "Jatka"

4. Tuotteet kohdasta saat valittua tarvittaessa pelaajalle vakuutuksen mikäli pelaaja sen haluaa.

5. Yhteenvetosivulla näet kertauksena mitä olet tekemässä valitse "Lähetä kohteeseen Suomen Palloliitto"

Tämän jälkeen tulee vielä maksusivu, mikäli pelaajalle on valittu vakuutus.

• Aikuisten harrastelajin voi rekisteröidä vain 18-vuotta täyttäneille henkilöille. Alle 18-vuotiaille tulee rekisteröidä maksullinen pelaajan iän mukainen korttelipassi ja -vakuutus (jos nuorella pelaajalla ei ole vielä voimassa olevaa vakuutusta).
  • Mikäli 18-vuotta täyttäneen pelaajan tietoja ei löydy seurastanne, tulee seuranne pyytää pelaajan tietoja (kohdasta 'Henkilöt' -> Pyydä henkilön tietoja') siitä seurasta, jossa hänellä on viimeksi ollut pelioikeus ja vasta sen jälkeen pystyy aikuisten harrasterekisteröinnin tekemään. Aikuisten harrastelajiin ei voi suorittaa pelaajasiirtoa.  Alle 18-vuotiaista sen sijaan aloitetaan harrastetason pelaajasiirto. (pelaajasiirtoa ei voi suorittaa seuraan joka on ainoastaan harrasteseura. Tässä tapauksessa alle 18-vuotiaan pelaajan korttelipassi tulee uudistaa hänen aiempaan seuraansa)
  • Mikäli seura haluaa rekisteröidä aikuisia harrastepelaajia ja lajia 'harraste' ei tule rekisteröinnin yhteydessä näkyviin, johtuu se siitä, että seuralle ei ole lisätty lajiksi vielä aikuisten harrastelajia ja seuran tulee ensin pyytää Palloliiton tukipalvelu lisäämään lajivalinta seuralle. Tämän voi tehdä helpoiten tukiportaalin yhteydenottolomakkeen kautta.
  • Aikuisten harrastepelaajat eivät kasvata seuran pelipassillisten pelaajien lukumäärää eivätkä näin ollen vaikuta seuran äänimäärään.