Maksaminen

Kun tuotteet on valittu, valitaan maksutapa. Seuratoimijalla on valittavanaan maksun asetukset kohdasta 'Maksa nyt' tai 'Maksa myöhemmin'.

Kun olet valinnut 'maksun asetukset' kohdasta jommankumman, valitse 'jatka'.

Jos valitset maksa nyt

Valitse 'jatka', siirryt rekisteröinnin yhteenveto sivustolle. Tarkasta että tuotteet on oikein ja valitse 'Siirry maksuun ja lähetä hyväksyttäväksi'.

Maksutapoja on seuraavat:

Pankkimaksutavat, muut maksutavat ja lähetä maksulinkki.

Pankkimaksutavat

Valitse oman pankkisi logo, jonka kautta pääset maksamaan heti verkkopankissasi maksun pankkitunnuksillasi.
(Nordealla on kaksi eri pankin maksukuvaketta: Nordea kuvakkeesta siirrytään maksamaan yksityistililtä ja Nordea B2B kuvakkeesta yritys-/yhdistystililtä)

Maksettuasi maksun, palaa kauppiaan sivulle.

Muut maksutavat

Muut maksutavat tarkoittaa tilisiirrolla maksamista, eli maksat maksun maksutiedoin.

Voit kopioida maksun tiedot "Kopioi leikepöydälle" kohdasta tai "tulostaa sivun", jolloin voit myöhemmin maksaa maksutiedoilla.

Pelipaikan maksut kulkevat Paytrail Oyj:n eli maksuoperaattorin kautta ja maksut maksetaan Paytrail Oyj:n tilille, jonka tilinumero löytyy tilisiirtolomakkeesta. (Älä maksa maksua millekään muulle tilille, esim. Palloliiton tilille, sillä silloin maksu ei kohdistu)

Lähetä maksulinkki

Kun valitset 'Lähetä maksulinkki, syötä oma - tai sen henkilön sähköpostiosoite, joka maksun maksaa, tyhjään kenttään ja valitse 'Lähetä', jolloin vastaanottaja saa avattavakseen maksulinkin ja valita itse maksutavan. Yksittäiselle henkilöllä (jolla ei ole seuran käyttöoikeuksia Pelipaikkaan) ei tule muuta vaihtoehtoa valittavakseen, kun maksa nyt ja hänelle avautuu valinta valita maksutapa.

Maksun saajana on Paytrail Oyj.

Maksa aina tarkalleen sillä viitenumerolla joka on tilisiirtolomakkeessa, sillä jos maksaa ilman viitenumeroa tai jos kirjoittaa viitenumeron väärin, ei maksu kohdistu.

Maksa aina tarkalleen tilisiirtolomakkeella näkyvä euromääräinen summa. Jos summa poikkeaa yhtään maksun loppusummasta, ei maksu kohdistu.
Maksua ei myöskään voi maksaa useammassa erässä, vaan aina yhdessä erässä ja tarkalleen tilisiirrossa olevalla maksun loppusummalla.
Jos et voi suorittaa maksua viitenumerolla, ilmoita viitenumero maksun viestikentässä ja lähetä kuitti maksusta saatteineen Palloliiton tukipalveluun, joka sopii maksun kohdistamisesta Paytrail Oyj:n kanssa.

Kun olet maksanut tilisiirron tiedoilla, kopioinut maksun leikepöydälle tai tulostanut sivun, valitse 'Valmis'.

Valitse 'Palaa maksuihin'.

Maksun tila on odottaa/tarkista, kunnes maksu on kirjautunut ja tieto siitä siirtynyt Pelipaikkaan.

Ongelmatilanne

Mikäli käy niin, että maksun tiedot ehtivät vanheta ennen kun maksua pääsee suorittamaan tai tiedot hukkuvat, niin seuran taloudenhoitajan oikeuksin maksun pääsee taas avaamaan ja uudelleen valitsemaan maksutavan seuraavasti:

Valitse Pelipaikassa vasemmalta valikosta kohta 'Maksut' -> 'Maksuhistoria'.

Syötä 'rajaa' kohtaan sen pelaajan nimi.
Kun maksurivi löytyy, valitse kohta 'Käsittele'.

Valitse kohta 'Resolve hold as Failed'

Valitse 'Siirry omalle etusivullesi' (tai valitse palaa maksuihin, jos sinun pitää avata myös muita maksuja)

Valitse tämän jälkeen valikosta 'Maksut' -> 'Laskut' -> 'Lähetä'.

Syötä pelaajan nimi 'rajaa' -kohtaan.

Maksutavan saat valittua taas kun valitset laskun klikkaamalla tyhjää ruutua rivin vasemmassa reunassa.

Voit valita taas joko 'maksa nyt' tai 'maksa myöhemmin'.

Jos valitset maksa myöhemmin

Kun valitset 'Maksa myöhemmin' vaihtoehdon siirtyy avoin maksu seuran alle Pelipaikkaan ja löydät sen kohdasta 'Maksut' -> 'Laskut' -> 'Lähetä'.

Löydät viimeksi tehdyt maksut, kun valitset vetovalikosta 'uusin', 'Laskun päivämäärä' kohdasta.
Myös syöttämällä pelaajan nimen kohtaan 'rajaa', löydät pelaajan avoimen maksun.

Voit valita laskulle joko yhden maksun, tai jos valitset useamman rivin, saat kerättyä samalle laskulle useamman maksun ja maksaa kerralla (tai välittää eteenpäin) useamman pelaajan (esim. koko joukkueen) maksut.