Maksujen käsittely

Maksujen käsittelyyn tarvitset seuran taloudenhoitajan oikeudet. Seuran taloudenhoitajan oikeudet haetaan Pelipaikassa ja ne käsittelee ja myöntää seura.

Kirjaudu Pelipaikkaan käyttäjätunnuksellasi.

(Jos kirjauduit puhelimella, käännä puhelin vaakatasoon saadaksesi näkyville lisää kuvakkeita.)

Valitse seuran etusivulta valikosta kohta 'Maksut' -> 'Maksa lasku'.

Et tarvitse laskun numeroa.

Valitse 'jatka'.

Valintoja ei tarvitse täyttää.

Valitse 'Lähetä'.

Jos avoimia maksuja on paljon, löydät etsimäsi pelaajan avoimet laskut, kun kirjoitat 'Rajaa' kohtaan sen pelaajan nimen, kenen avoimia maksua olet etsimässä.
Valitse sivun vasemmasta laidasta ne pelaajan laskut, jotka haluat maksaa.
Valitse kuvake 'Siirry maksuun ja lähetä hyväksyttäväksi'.

Maksaminen

Valitse maksutapa (pankkimaksutavat -> valitse oman pankkisi logo ja pääset maksamaan verkkopankissa, Muut maksutavat -> klikkaa kuvaketta ja saat maksutiedot tilisiirtoa varten, Lähetä maksulinkki -> kirjoita oma tai muun maksun maksajan sähköpostiosoite, niin maksulinkki lähtee eteenpäin maksun maksan sähköpostiin).

Huom! Nordealla on valittavana kaksi maksukuvaketta. Kuvakkeesta, jossa Nordean logo, siirrytään maksamaan yksityishenkilön tilille ja kuvakkeesta Nordea B2B siirrytään maksamaan yritys-/yhdistystililtä.

Ongelmatilanne

Jos lasku on lähetetty vahingossa väärään sähköpostiin tai maksu on vaihtunut tilaan "Odottaa/Tarkista",
voi sen käydä avaamassa MAKSUHISTORIASTA.

Maksuhistoriasta voit etsiä laskun Rajaa-haulla. Kun löydät oikean maksun valitse "Käsittele".

Valitse "Resolve Hold as Failed".

Tämän jälkeen maksu palautuu seuran avoimiin maksuihin, johon pääset kohdasta 'Maksut' ->'Maksa Lasku'-> 'Lähetä'.