Pelaaja - Uuden lajin lisääminen

Kun pelaajalla ei ole roolia (pelaaja) kun vain yhdessä lajissa, ja hän aloittaa toisen lajin samassa seurassa, lisätään hänelle tämä uusi rooli toiseen lajiin.

Jos pelaajalla on jo rooli toisessa lajissa, mutta sen edustusoikeus on muussa seurassa kun missä hän on alkanut sitä pelata, tulee pelaajasiirto aloittaa kyseisen lajin osalta.

Seuraavassa ohjeet uuden lajin lisäämiseksi.

Hae pelaajan tiedot. 'Henkilöt' -> 'Hae'.

Kun henkilön tiedot on löytyneet, valitse 'Lisää uusi rooli' kohdasta 'Rekisteröinnit'.

Valitse rooliksi 'pelaaja', laji ja taso.

Valitse 'Jatka'

Jos pelaajan taso ei ole sopimuksellinen amatööri tai ammattilainen (jalkapallo) tai ammattilainen (futsal), ei dokumentteja pyydetä lisäämään.
Valitse 'jatka'.

Kun pelaajalle ei ole uudistettu samalle kaudelle vielä pelipassia, lisää järjestelmä automaattisesti pelipassimaksun pelaajan iän mukaisesti.

Jos pelaajalle on jo aiemmin maksettu pelipassi toiseen lajiin, järjestelmä lisää maksuksi 0€.

Tarvittaessa valitse myös vakuutus.

Jos maksatte useamman pelaajan maksut samalla maksulla, valitse 'maksa myöhemmin'. Tällöin maksut siirtyvät seuran alle Pelipaikassa ja ne voi poimia samalle maksulle valikosta 'maksut' -> 'laskut' -> 'lähetä'.

Valitse 'Jatka'

Valitse 'Lähetä kohteeseen Suomen Palloliitto'.

Huom! Pelaajalle, jolla on toisessa seurassa lajina ainoastaan esim. jalkapallo, eikä lainkaan vielä futsalroolia ja hän aloittaa futsalin pelaamisen muussa seurassa, kun missä jalkapallon edustusoikeus on, saadaan futsal rooli lisättyä hänelle,  pyytämällä henkilön tietoja ja ne saatuaan, uusi seura lisää pelaajalle uuden roolin (pelaaja -> futsal).

Henkilön tiedot pyydetään toisesta seurasta valitsemalla 'Henkilöt' -> 'Pyydä henkilön tietoja'.