Käyttäjäprofiilin hallinta Pelipaikassa

Pelipaikassa navigointi yksittäisen käyttäjäroolin ja seuratoimijakäyttäjäroolin välillä tapahtuu ratas -kuvakkeen kautta kun olet kirjautunut tunnuksillasi Pelipaikkaan.

Klikkaa ratas -kuvakkeesta (sivun oikea ylälaita) kun olet kirjautunut tunnuksillasi Pelipaikkaan.

Sinulle aukeaa valikot

Käyttäjän etusivu
Jos et ole vielä liittänyt kenenkään tietoja käyttäjätiliisi, näkyy 'käyttäjän etusivulla' sininen laatikko 'Rekisteröi itsesi'. Kun käyttäjätilillesi on rekisteröity tai siihen on liitetty henkilön tiedot, muuttuu sininen laatikko 'Omat rekisteröintini' kohdaksi.
  • Rekisteröi itsesi - rekisteröi omat tietosi ja valitse roolisi.
  • Alaikäisen lapsen rekisteröinti - rekisteröi alaikäinen lapsesi (jos hänellä ei ole vielä PalloID numeroa)
  • Liitä henkilö käyttäjätiliin - pääset hallinnoimaan henkilön tietoja 'omat rekisteröintini' sivulta, kun olet liittänyt käyttäjätiliisi sellaisen henkilön tiedot, jolla on jo entuudestaan PalloID numero.
    Käyttäjätiliin voi olla liitettynä ainoastaan yksi täysi-ikäinen henkilö ja useampia alaikäisiä henkilöitä.
  • Hae käyttöoikeuksia - hae itsellesi käyttöoikeudet toimia Pelipaikan seurakäyttäjänä. Pääkäyttöoikeudet myöntää liitto ja seuran muut oikeudet oman seurasi Pelipaikan pääkäyttäjä. Käyttöoikeudet liitetään käyttäjätunnukseesi

Omat rekisteröintini
Löydät omat rekisteröintisi, kun olet rekisteröinyt itsesi ja/tai liittänyt omat tietosi (PalloID numero) käyttäjätiliisi. Löydät 'omat rekisteröintini' sivulta allekkain kaikkien käyttäjätiliisi liitettyjen henkilöiden tiedot ja pääset niitä hallinnoimaan.

Käyttöoikeudet
Klikkaamalla punaisen nuolen osoittamasta kohdasta käyttäjätililläsi, pääset vaihtamaan yksityiskäyttäjätililtä
seurakäyttäjätilin puolelle, mikäli sinun käyttäjätiliisi on myönnetty seurakäyttäjän oikeudet Pelipaikkaan.
Sinulla näkyvät seuran käyttöoikeudet, kun seura on myöntänyt sinulle seurakäyttäjäoikeudet. Seuran pääkäyttäjäoikeudet myöntää liitto.
Kun taas haluat siirtyä takaisin yksityiskäyttäjätilillesi, valitse 'omat rekisteröintini' kohta.
'Omat rekisteröintini' kohdasta löytyvät kaikki käyttäjätiliisi liittämäsi henkilöt.´

Muokkaa Tietojasi

Valitsemalla "Muokkaa Tietojasi"

• Voit muokata käyttäjätilisi nimeä (ei käyttäjätunnusta) sekä vaihtaa salasanan.
  • Muista päivittää tekemäsi muutokset.
  • Muokkaa tietojasi kohdasta voi muokata vain tilinhaltijan nimen, käyttäjätunnusta ei pysty muuttamaan kun ainoastaan luomalla uuden käyttäjätilin

Jos käyttäjätunnuksenasi oleva sähköpostiosoite muuttuu, luo uusi käyttäjätili uudella sähköpostiosoitteellasi.

• Pyydä Palloliiton tukipalvelua irrottamaan vanhalle käyttäjätilillesi liittämiesi henkilöiden tiedot ja voit sen jälkeen
  • liittää ne uuteen käyttäjätiliisi. (henkilön tiedot voi olla liitettynä vain yhteen käyttäjätiliin kerrallaan.
  • Sinun tulee myös hakea kaikki seuran sinulle aiemmin myöntämät Pelipaikan käyttäjäoikeudet (myös mahdolliset pääkäyttäjäoikeudet) uudestaan, sillä Pelipaikan käyttöoikeudet on liitetty käyttäjätunnukseen.
  • Käyttöoikeuksia tai henkilöiden tietoja ei pysty siirtämään käyttäjätunnukselta toiseen, vaan ne tulee aina käyttäjätilin haltijan toimesta liittää uuteen käyttäjätiliin.

Tiesithän, että seuran Pelipaikan käyttöoikeudet on liitetty käyttäjätiliisi, ja seura- ja joukkuetoimihenkilöroolit PalloID numeroosi.