Pelaaja - Uuden pelaajan rekisteröinti (ei PalloID numeroa)

Rekisteröi itsesi uutena pelaajana Pelipaikka-järjestelmään alla olevan ohjeen mukaisesti.

HUOM! Tee kaikki rekisteröintisi alkuperäisen PalloID numeron alle. Henkilöllä voi olla vain yksi PalloID numero.
Jos sinulla ei ole aiempaa pelaajaroolia, mutta sinut on rekisteröity aiemmin toimihenkilönä tai erotuomarina, sinulle pitäisi olla muodostunut PalloID numero. Voit kysyä PalloID numeroasi tuki@palloliitto.fi -osoitteesta.

Kirjaudu Pelipaikkaan

Kun olet uusi pelaaja, valitse "rekisteröi itsesi" ja valitse rooliksi 'pelaaja'.
(Katso tarvittaessa aikuisten harraste lajiin erilliset ohjeet)

Täydennä henkilötietosi ja hyväksy ehdot.

Täydennä yhteystietosi.

Valitse rekisteröinnin tyyppi, eli kun olet valinnut rekisteröiväsi itsesi pelaajana, valitse seura (organisaatio) ja laji.

Amatööripelaaja -> ei dokumentteja (paitsi jos kansalaisuus muu kuin Suomi).

(Järjestelmä lisää tasoksi automaattisesti amatööri. Yksittäinen henkilö voi rekisteröidä itsensä vain amatööripelaajana - Harrastepelaajan ja sopimuksellisen amatööri- sekä ammattilaispelaajan rekisteröi seura.)

Järjestelmä lisää pelaajan iän mukaisen pelipassin automaattisesti.

Vakuutus tulee valita itse (vakuutus ei sisälly pelipassiin)

(Vakuutukseksi riittää myös oma vakuutus, jos se kattaa kilpailutoiminnan ja nimenomaan jalkapallossa/futsalissa sattuneet tapaturmat. Vakuutustodistus omasta vakuutuksesta toimitetaan seuralle.)

(Kilpailutoiminnan kattava vakuutus on pakollinen kaikille lapsille ja nuorille.

Aikuisille vakuutus on pakollinen/suositeltava sarjatasosta riippuen)

Vakuutusten tuoteseloste tuoteseloste_2022_fi.pdf (datocms-assets.com)

Yhteenveto sivulta löytyvät rekisteröidyn pelaajan tiedot sekä valittujen tuotteiden yhteissumma.

Kun olet tarkastanut tietojen oikeellisuuden, valitse 'siirry maksuun ja lähetä hyväksyttäväksi'.

Siirry valitsemaan maksutapa.

Voit valita maksutavaksi:

1. Verkkopankkimaksun. Valitse oman pankkisi kuvake ja siirry maksamaan.
  2. Maksulinkin lähettämisen. Kirjoita joko oma- tai maksun maksajan sähköpostiosoite kohtaan 'Lähetä maksulinkki'. Valitse 'Lähetä'. Maksulinkin saa avattua sähköpostiin tulleen linkin kautta ja vastaanottaja pääsee valitsemaan maksutavan.
  3. Tilisiirron*. Valitsemalla 'muut maksutavat' kohdasta tilisiirtokuvakkeen. Kuvakkeesta avautuu tilisiirtolomake, jossa maksutiedot.

* Tilisiirto

Jos valitset maksutavaksi tilisiirron, voit tulostaa itsellesi sivun, jolloin saat maksutiedot tai voit halutessasi kopioida virtuaalikoodin työpöydällesi. Valittuasi maksutavan, valitse 'Valmis' ja 'palaa omalle etusivullesi'.
Tilisiirrolla maksaessasi maksu kirjautuu 2-5 pankkipäivän sisällä maksusta.

Muista aina käyttää saamaasi viitenumeroa ja maksa juuri se summa, joka laskussa on yhteissummana. Maksua ei voi maksaa useammassa erässä. Maksu kirjautuu ainoastaan kun sen maksaa annetuilla maksutiedoilla.
Maksun saajana on Paytrail Oyj (ei Palloliitto), jonka kautta maksuliikenne Pelipaikasta kulkee.