Pelaaja - Statuksen muuttaminen sopimukselliseksi amatööriksi tai ammattilaiseksi

Jos pelaajan status muuttuu kesken kauden sopimukselliseksi amatööriksi tai ammattilaiseksi.

Hae pelaaja Pelipaikassa valikosta kohdasta 'Henkilöt' -> 'Hae'.

Pelaajan tiedoissa kohdassa 'Rekisteröinnit', välilehdellä 'Rekisteröinnin tiedot', näkyy pelaajan taso ja sen pääsee muuttamaan kohdasta 'Muuta Pelaaja status'

Valitse uusi taso.

Kun pelaajastatus muutetaan sopimukselliseksi amatöriksi tai ammattilaiseksi, tulee pelaajan uusi pelaajasopimus ladata rekisteröinnin yhteydessä. Pelaajasopimus ladataan kohdasta 'Lisää tiedosto'.

Jos pelaajan henkilötodistusta ei ole aiemmin ladattu hänen tietoihinsa, tulee se ladata kohtaan 'Henkilötodistus' ja 'Lisää tiedosto'.

Kun pelaajalla on jo voimassa oleva pelipassi kyseiselle vuodelle, järjestelmä ei lisää uutta pelipassia pelaajalle.

Varmista, että pelaajan vakuutus vastaa kyseisellä sarjatasolla vaadittavaa vakuutusta.

Jos pelaajan jalkapallon edustusoikeus on ollut seurassa jo ennen 16.11. edellisenä kautena, ei seuran sisällä tehtävästä

pelaajastatuksen muutoksesta tarvitse maksaa edustusoikeuden rekisteröintimaksua, ellei edustusoikeus

seurassa ole katkennut.

Jos pelaajan Futsalin edustusoikeus on ollut seurassa jo ennen 1.7. edellisenä kautena ja on jatkunut

yhtäjaksoisesti, ei seuran sisällä tehtävästä pelaajastatuksen muutoksesta tarvitse maksaa

edustusoikeuden rekisteröintimaksua, ellei edustusoikeus seurassa ole katkennut.

Mikäli pelaajan pelaajastatus muutetaan kauden aikana saman seuran sisällä harrastepelaajasta (harraste- tai korttelipassi) amatööriksi, sopimukselliseksi amatööriksi tai ammattilaiseksi, tai amatööristä sopimukselliseksi amatööriksi tai ammattilaiseksi, tai sopimuksellisesta amatööristä ammattilaiseksi, pitää maksaa uuden pelaajastatuksen mukainen edustusoikeuden rekisteröintimaksu. Mikäli pelaaja on siirtynyt kansainvälisellä siirrolla seuraan, on pelaajastatuksen muutoksen yhteydessä maksettava kansainvälisen siirron mukainen edustusoikeuden rekisteröintimaksu.

Huom!! Uuden pelaajastatuksen mukainen edustusoikeuden rekisteröintimaksu pyydetään tuki@palloliitto.fi, sillä seura ei pysty sitä omilla käyttöoikeuksillaan lisätä. (ilmoita seura ja pelaaja ja pelaajan uusi taso, niin tuki@palloliitto.fi lähettää maksulinkin rekisteröintimaksusta)