Pelaaja - Uuden alaikäisen pelaajan rekisteröinti (kun kansalaisuus on muu kuin Suomi)

Huomioi ensin seuraavat asiat.

1. Jos ulkomaalainen pelaaja on täyttänyt 10-vuotta, mutta ei ole vielä täyttänyt 18-vuotta, pyydä seuraa olemaan yhteydessä player.registration@palloliitto.fi . Hänellä ei ole pelioikeutta ennen kuin FIFA:lta on saatu rekisteröinnille lupa ja rekisteröinti tai siirto on suoritettu loppuun.
  2. Voit rekisteröidä pelaajan, joka ei ole vielä täyttänyt 10-vuotta ja jonka kansalaisuus on jokin muu kuin Suomi. Rekisteröintiin tulee aina liittää kopio pelaajan passista tai muusta virallisesta (kuvallisesta) henkilökortista. Henkilökortissa tulee näkyä pelaajan kansalaisuus ja syntymäaika.
  3. Jos järjestelmä ilmoittaa rekisteröinnin olevan kaksoiskappale, ota yhteys player.registration@palloliitto.fi tai tuki@palloliitto.fi Pelaajalla on todennäköisesti rekisteröinti toisessa maassa ja tällöin hänen pelilupansa tulee pyytää hänen edellisen maansa liitolta (pelaaja on voitu myös rekisteröidä jo aiemmin Pelipaikassa ja hänellä on jo PalloID numero).

Lisätietoa alaikäisten pelaajien kansainvälisistä pelaajasiirroista sekä ensirekisteröinneistä löytyy linkistä kohdasta 8): Yleistä jalkapallon ja futsalin edustusoikeuksista (palloliitto.fi)

Kirjaudu Pelipaikkaan luomallasi käyttäjätunnuksella.

(Jos kirjauduit puhelimella, käännä puhelin vaakatasoon saadaksesi näkyville lisää kuvakkeita)

Valitse Käyttäjän etusivulta 'Alaikäisen lapsen rekisteröinti'.

Valitse rekisteröitkö pelaajan vanhemman vai huoltajan ominaisuudessa.

Täytä pelaajan tiedot.

Sinun tulee valita listalta syy pelaajan Suomeen muuttoon.

Hyväksy ehdot ja valitse 'Jatka'.

Täytä pelaajan yhteystiedot.

Kohtaan 'organisaatio' valitse pelaajan seura.

Valitse laji jota pelaaja tulee pelaamaan. Huomioi, että eri lajien rekisteröinnit suoritetaan erikseen.
(Mahdollisen toisen lajin voi lisätä kun ensirekisteröinti on suoritettu ja rekisteröinnin tila aktiivinen.)

Dokumentit ja tiedostot

Lataa tiedosto, jossa kopio pelaajan passista tai muusta kuvallisesta henkilökortista, josta selviää pelaajan syntymäaika ja kansalaisuus.

(dokumentti kannattaa olla tallennettu valmiiksi tiedostoon omalle laitteelle, josta sen pääsee lataamaan Pelipaikkaan)

Kun tiedosto on onnistuneesti ladattu, valitse 'Jatka'.

Järjestelmä lisää automaattisesti pelaajalle pelipassin. Valitse vakuutus tarvittaessa.

(Kilpailumääräysten mukaan jokainen lapsi/nuori pelaaja tulee olla vakuutettu. Jos lapsella on oma kilpailutoiminnan kattava vakuutus, voit jättää vakuutuksen valitsematta. Toimita todistus omasta vakuutuksesta seuralle.)

Tarkasta vielä yhteenveto -sivulta että rekisteröinnissä on kaikki oikein.

Valitse 'Siirry maksuun ja lähetä hyväksyttäväksi'.

Maksaminen

Valitse maksutapa.

- Pankkimaksutavat: Klikkaa pankkisi logoa ja pääset maksamaan tuotteet.
(Huom! Nordean tililtä maksaminen: Nordean logo -> yksityishenkilön tililtä maksaessa, Nordean logo B2B -> yritys- ja yhdistystililtä maksaessa)

- Muut maksutavat: Voit maksaa maksun tilisiirtona maksutiedoin, jotka saat klikkaamalla tilisiirtolomakekuvaketta.

- Voit lähettää maksulinkin syöttämällä omasi- tai maksun maksajan sähköpostiosoitteen sähköpostikenttään ja valitsemalla 'Lähetä'. Tällöin järjestelmä lähettää maksulinkin vastaanottajan sähköpostiin.

Palaa omalle etusivullesi.

Rekisteröintisi siirtyy liiton käsiteltäväksi ja kun rekisteröinti on hyväksytty, pelaajalle muodostuu PalloID-numero.

Jos rekisteröinnissä on puutteita, palautetaan rekisteröinti Pelipaikassa rekisteröinnin suorittaneen käyttäjätilin haltijalle, eli sille käyttäjätilille, jossa rekisteröinti on suoritettu.
Jotta palautettu rekisteröinti voidaan taas käsitellä uudestaan liitossa, tulee palautettu rekisteröinti käsitellä käyttäjätilin haltijan toimesta. Vain käyttäjätilin haltija voi käsitellä palautettua rekisteröintiä.