Jotta joukkueen toimihenkilö voi hallinnoida joukkueensa pelaajien rekisteröintejä ja pelaajasiirtoja, tulee hänellä olla oma käyttäjätunnus Pelipaikkaan ja seuran Pelipaikan käyttöoikeudet haettuna omalle käyttäjätunnukselleen.
Pelipaikan käyttäjätunnus on sähköpostiosoite. Sähköpostiosoite tulee olla sellainen voimassa oleva sähköposti, johon hän pääsee kirjautumaan, jotta saa vahvistettua sähköpostitse lähetettävän käyttäjätunnuksen vahvistuslinkin ja tarvittaessa unohtuneen salasanan vaihtolinkin.
Jos sähköpostiosoite vaihtuu, tulee uudella sähköpostiosoitteella luoda uusi käyttäjätunnus, johon haetaan uudelleen seuran käyttöoikeudet Pelipaikkaan.
Ohjeet rekisteröitymiseen, eli käyttäjätunnuksen luomiseen löydät Pelipaikan ohjeista nimellä 'Rekisteröityminen ja käyttäjätilin vahvistaminen'.

Kun käyttäjätunnus on luotu ja siihen on kirjauduttu ensimmäistä kertaa sähköpostiin tulleen vahvistuslinkin kautta, valitaan rekisteröinti.

Silloin, kun käyttäjätiliin ei ole liitetty vielä aiemmin kenenkään henkilön tietoja, näkyy ensimmäisenä "Rekisteröi itsesi" - kuvake. "Rekisteröi itsesi" kuvakkeesta rekisteröidään täysi-ikäinen henkilö, jolla ei vielä ole aiempaa PalloID numeroa lainkaan.

Jos ensimmäisessä sinisessä laatikossa lukee "Omat rekisteröintini", on käyttäjätilille jo rekisteröity-, tai liitetty aiemmin, jonkun henkilön tiedot. Tällöin täysi-ikäisen henkilön uutta rekisteröintiä ei voi käyttäjätilillä suorittaa.
Palloliiton tukipalvelu voi irrottaa käyttäjätililtä aiemmin käyttäjätiliin liitetyn henkilön tiedot ja sen jälkeen tulee näkyviin taas "Rekisteröi itsesi" kuvake.

Kun uusi, täysi-ikäisen oma rekisteröinti on suoritettu, voi käyttäjätiliin liittää taas alaikäisten pelaajien tiedot.

Valittuasi kohdan "Rekisteröi itsesi" valitse rooli. Toimihenkilörooli valitaan kohdasta "Joukkueen toimihenkilö" tai "seuran toimihenkilö".
Joukkuetoimihenkilön alta löytyy kategoriat 'fysioterapeutti', 'huoltaja', 'joukkueenjohtaja', 'lääkäri' ja 'taloudenhoitaja'.

Seuratoimihenkilön alta löytyy kategoriat 'hallituksen jäsen', 'joukkueenjohtajavastaava', 'junioripäällikkö', 'markkinointipäällikkö', 'puheenjohtaja', 'taloudenhoitaja', 'toiminnanjohtaja', 'urheilutoimenjohtaja', 'valmennuspäällikkö', 'viestintäpäällikkö' ja 'vuorovastaava'.
Kun toimihenkilörekisteröinti on suoritettu loppuun, käsittelee seura rekisteröinnin. Kun rekisteröinti on hyväksytty, muodostuu PalloID numero. PalloID numeron alle voi jatkossa lisätä uusia rekisteröintejä ja uudistaa vuosittain aiemmat rekisteröinnit.
Kaikkien henkilöiden, joiden tiedot on liitetty käyttäjätiliin, löytyvät 'Omat rekisteröintini' sivulta.

Seuran käyttöoikeuksien hakeminen Pelipaikassa

Kun käyttäjätili Pelipaikkaan on luotu, voi toimihenkilö hakea oman seuransa käyttöoikeudet Pelipaikkaan.
Käyttöoikeudet haetaan Pelipaikassa "käyttäjän etusivulla", kohdasta "Hae käyttöoikeuksia".

Seuran pääkäyttäjäoikeushakemus käsitellään Palloliitossa, kun taas muut käyttöoikeushakemukset käsittelee seura. Käyttöoikeushakemusten käsittelyyn tarvitaan seuran pääkäyttäjän oikeudet.
Haettavia seuran käyttöoikeuksia ovat: 'seuran pääkäyttäjä', 'seuran sihteeri', 'seurakäyttäjä', 'seuran taloudenhoitaja', 'seuran sopimuspelaajien käsittelijä' ja 'seuran ammattivalmentajien käsittelijä'.
Saat valittua useamman käyttöoikeuden samalla kertaa pitämällä alhaalla ctrl-näppäintä käyttöoikeuksia valittaessa.

Käyttöoikeudet liitetään käyttäjätunnukseen, kun taas henkilön roolit ('pelaaja-', harrastepelaaja-', 'valmentaja-', erotuomari-', 'joukkueen toimihenkilö-' ja 'seuran toimihenkilö-' roolit on liitettynä henkilön omaan PalloID numeroon.

Roolit ovat PalloID numeroon liitettyinä ja käyttöoikeudet käyttäjätiliin (käyttäjätunnus) liitettynä.

Jos käyttäjätilinä oleva sähköpostiosoite vaihtuu, tulee luoda uusi käyttäjätili uudella sähköpostiosoitteella ja hakea uuteen käyttäjätiliin seuran Pelipaikan käyttöoikeudet. Ja kun henkilön tiedot (PalloID numero) liitetään uuteen käyttäjätiliin, siirtyvät sen mukana kaikki PalloID numeroon liitetyt roolit uuden käyttäjätilin alle.

Pelipaikan seuran käyttöoikeudet omaavalla seuran toimihenkilöllä ei tarvitse olla rooleja tai edes PalloID numeroa, jos hän toimii ainoastaan Pelipaikassa. Hänellä tulee olla ainoastaan käyttäjätili, johon on haettu seuran käyttöoikeudet Pelipaikkaan. Tasoon kirjautuakseen toimihenkilöllä tulee olla oma PalloID numero, jossa aktiivinen toimihenkilörooli (yhteystietosähköpostiosoitteen on oltava voimassa oleva sähköpostiosoite henkilön tiedoissa).

Jos toimihenkilön rekisteröinti on vaatinut omien tietojen rekisteröintiä (henkilöllä ei aiempaa PalloID numeroa) ja käyttäjätililtä on irrotettu käyttäjätiliin aiemmin liitetyn henkilön tiedot, pääsee tiedot liittämään uudestaan kohdasta "Liitä henkilö käyttäjätiliin".

Käyttäjätiliin voi olla liitettynä vain yksi täysi-ikäinen henkilö. Alaikäisiä henkilöitä voi liittää useamman ja näin päästä hallinnoimaan koko perheen lasten rekisteröintejä samalta käyttäjätililtä. Uuden alaikäisen lapsen, jolla ei vielä PalloID numeroa ole, voi rekisteröidä kohdasta 'Alaikäisen lapsen rekisteröinti'.

Käyttäjän etusivulle pääsee aina tarvittaessa Pelipaikassa valitsemalla sivun oikeasta yläkulmasta 'ratas'-kuvakkeen ja sen alta 'Käyttäjän etusivu'.
Käyttäjätiliin ei liitetä esim. joukkueen pelaajien tietoja. Joukkueen pelaajien tietoja toimihenkilö pääsee käsittelemään omilla 'seurakäyttäjän' oikeuksillaan seuran puolella Pelipaikassa.

Kun toimihenkilölle on myönnetty seuran käyttöoikeudet, pystyy hän navigoimaan omien rekisteröintiensä ja seuran sivujen välillä Pelipaikassa, sivun oikeasta yläkulmasta löytyvän 'ratas' kuvakkeen kautta.

'Ratas kuvakkeen' alta löytyvät seuraavat toiminnot.

'Käyttäjän etusivu', Omat rekisteröintini' 'Käyttöoikeudet' ja 'Yhteystiedot'.

Kohdasta 'Vaihda käyttöoikeutta' pääset seuran tietoihin Pelipaikassa.

Kohdasta 'Muokkaa tietojasi' löytyy sähköpostiosoite, joka on käyttäjätunnuksesi. Käyttäjätunnusta ei voi vaihtaa, vaan sähköpostiosoitteen vaihtuessa toiseen, tulee luoda uusi käyttäjätunnus uudella sähköpostiosoitteella. Pystyt tästä tarvittaessa vaihtamaan ainoastaan käyttäjätunnuksesi nimen  ja salasanasi.

Yhteystietosähköpostiosoitteesi voit sen sijaan muuttaa 'Omat rekisteröintini' sivulla omista tiedoistasi, välilehdeltä 'Henkilön tiedot' -> 'Muokkaa'.