Pelipaikkaan kirjautuaksesi tarvitset käyttäjätunnuksen.

Ohjeet käyttäjätunnuksen luomiseen löydät tästä Rekisteröityminen ja käyttäjätilin vahvistaminen : Suomen Palloliitto

Kirjaudu käyttäjätunnuksillasi Pelipaikkaan.

Valitse neljästä sinisestä laatikosta 'Alaikäisen lapsen rekisteröinti'.

Syötä pelaajan henkilötiedot.

Tiedot syötettyäsi, hyväksy ehdot ja valitse 'Jatka'.

Syötä yhteystiedot.

Valitse 'Jatka'.

Organisaatio kohtaan valitse vetovalikosta sen seuran nimi jossa pelaaja pelaa.

Lajiksi valitse jalkapallo tai futsal.
Valitse 'Jatka'.
(Jos pelaaja pelaa molempia lajeja, voidaan toinen laji lisätä sen jälkeen, kun ensimmäisenä valitun lajin pelipassi on maksettu ja pelaajalle on muodostunut PalloID numero)

Tähän rekisteröintiin ei lisätä dokumentteja.

Valitse 'Jatka'.

(Jos pelaaja on muun kuin Suomen kansalainen, katsokaa oheiset ohjeet Pelaaja - Uuden alaikäisen pelaajan rekisteröinti (kun kansalaisuus on muu kuin Suomi) : Suomen Palloliitto  )

Järjestelmä lisää automaattisesti pelaajalle hänen ikänsä mukaisen pelipassin.

Vakuutus valitaan aina itse. Pelipassi ei sisällä vakuutusta.
Valitse 'Jatka'.
 (Vakuutus on pakollinen kaikille lapsille ja nuorille pelaajille. Jos pelaajalla on oma kilpailutoiminnan kattava vakuutus (kattaa jalkapallossa ja futsalissa seuratoiminnassa sattuneet tapaturmat) ei vakuutusta tarvitse tässä valita. Tarkasta vakuutuksen kattavuus omasta vakuutusyhtiöstänne tai vakuutusehdoista.  Omasta vakuutuksesta on aina ilmoitettava seuralle.

Tarkasta yhteenvetosivulta, että kaikki on oikein.

Valitse 'Siirry maksuun ja lähetä hyväksyttäväksi'.

(jos jokin asia pitää korjata, valitse 'Takaisin'.)

Pääset nyt valitsemaan maksutavan ja maksamaan valitsemasi tuotteet.

Jos valitset Pankkimaksutavat.

Valitse oman pankkisi logo, jonka kautta pääset maksamaan heti verkkopankissasi maksun pankkitunnuksillasi.
(Huomaathan, että Nordealla on kaksi eri maksukuvaketta. Kuvake jossa on pelkkä Nordean logo on yksityistililtä maksaville ja kuvake, jossa on Nordean logo ja B2B teksti, on yritys ja yhdistystileiltä maksaville.)

Jos valitset Muut maksutavat.

Muut maksutavat tarkoittaa tilisiirrolla maksamista, eli maksat maksun maksutiedoin.

Voit kopioida maksun tiedot "Kopioi leikepöydälle" kohdasta tai "tulostaa sivun", jolloin voit myöhemmin maksaa maksutiedoilla.

Pelipaikan maksut kulkevat Paytrail Oyj:n eli maksuoperaattorin kautta ja maksut maksetaan Paytrail Oyj:n tilille, jonka tilinumero löytyy tilisiirtolomakkeesta. (Älä maksa maksua millekään muulle tilille, esim. Palloliiton tilille, sillä silloin maksu ei kohdistu)

Maksun saajana on Paytrail Oyj.

Maksa aina tarkalleen sillä viitenumerolla joka on tilisiirtolomakkeessasi, sillä jos maksaa ilman viitenumeroa tai jos kirjoittaa viitenumeron väärin, ei maksu kohdistu.

Maksa aina tarkalleen tilisiirtolomakkeella näkyvä euromääräinen summa. Jos summa poikkeaa yhtään maksun loppusummasta, ei maksu kohdistu.

Maksua ei myöskään voi maksaa useammassa erässä, vaan aina yhdessä erässä ja tarkalleen tilisiirrossa olevalla maksun loppusummalla.

Kun olet maksanut tilisiirron tiedoilla, kopioinut maksun leikepöydälle tai tulostanut sivun, valitse 'Valmis'.

Jos valitset 'Lähetä maksulinkki'.

Kun valitset 'Lähetä maksulinkki, syötä oma - tai sen henkilön sähköpostiosoite, joka maksun maksaa, tyhjään kenttään ja valitse 'Lähetä', jolloin vastaanottaja saa avattavakseen maksulinkin ja voi valita itse maksutavan.

Maksulinkki on kertakäyttöinen.

Maksun maksettuasi, valitse 'Palaa omalle etusivullesi'.

Pelaajan oma PalloID numero muodostuu, kun seura on hyväksynyt pelaajan rekisteröinnin.