Avoimen maksun poimiminen henkilön käyttäjätililtä

Pelaajien pelipassi-, vakuutus- ja siirtomaksut maksetaan aina Pelipaikan kautta maksuoperaattorille (Paytrail).

Jos maksu on vielä maksamatta tai maksutapahtuma on keskeytynyt/epäonnistunut niin, löydät avoimeksi jääneen maksun käyttäjätililtä, johon pelaajan tiedot on liitetty.

Tarkista ennen maksun maksamista seuraltasi, että onko sovittu maksaako maksun seura tai pelaaja itse, jotta samaa maksua ei makseta kahdesti. Maksutavasta riippuen maksu voi näkyä vielä avoimena, jos se on maksettu esim. tilisiirtona ja maksu ei ole ehtinyt kirjautua.

Kuinka löydät avoimen maksun käyttäjätililtäsi

Kirjaudu Pelipaikkaan käyttäjätunnuksellasi, johon on liitetty pelaajan tiedot.

Pelaajan tiedoissa, 'Omat rekisteröintini' kohdassa, näet rekisteröinnin tilan.

Jos rekisteröinnin tila on 'odottaa', on maksu/maksut vielä avoimet tai maksut on maksettu, mutta rekisteröintiä ei ole vielä hyväksytty. Rekisteröinnit hyväksyy joko pelaajan seura tai Palloliitto.

Avaa valikosta kohta 'Maksut'.

Pelaajan tiedoissa näkyy viimeisin maksettu maksutapahtuma.

Jos pelaajalla on avoimia maksuja, löytyvät ne täältä.
Avoimen maksun rivillä lukee 'Unpaid' (maksamatta)

Kun haluat maksaa maksun, valitse kohta 'Pay Unpaid Items'

Tarkasta, että avoin maksu koskee kuluvan vuoden maksua, sillä jos pelaajan tiedoista löytyy jostain syystä jonkun aiemman vuoden avoimia maksuja ja maksat aiemman kauden tuotteen, ei kuluvan kauden rekisteröinti aktivoidu.

Sinut ohjataan valitsemaan maksutapa.

Jos valitset Pankkimaksutavat.

Valitse oman pankkisi logo, jonka kautta pääset maksamaan heti verkkopankissasi maksun pankkitunnuksillasi.

Jos valitset Muut maksutavat.

Muut maksutavat tarkoittaa tilisiirrolla maksamista, eli maksat maksun maksutiedoin.

• Pelipaikan maksut kulkevat Paytrail Oyj:n eli maksuoperaattorin kautta ja maksut maksetaan Paytrail Oyj:n tilille, jonka tilinumero löytyy tilisiirtolomakkeesta. (Älä maksa maksua millekään muulle tilille, esim. Palloliiton tilille, sillä silloin maksu ei kohdistu)
  • Maksun saajana on Paytrail Oyj.
  • Maksa aina tarkalleen sillä viitenumerolla joka on tilisiirtolomakkeessasi, sillä jos maksaa ilman viitenumeroa tai jos kirjoittaa viitenumeron väärin, ei maksu kohdistu.
  • Maksa aina tarkalleen tilisiirtolomakkeella näkyvä euromääräinen summa. Jos summa poikkeaa yhtään maksun loppusummasta, ei maksu kohdistu.
  • Maksua ei myöskään voi maksaa useammassa erässä, vaan aina yhdessä erässä ja tarkalleen tilisiirrossa olevalla maksun loppusummalla.

Kun olet maksanut tilisiirron tiedoilla, kopioinut maksun leikepöydälle tai tulostanut sivun, valitse 'Valmis'.

Jos valitset 'Lähetä maksulinkki'.

Kun valitset 'Lähetä maksulinkki, syötä oma - tai sen henkilön sähköpostiosoite, joka maksun maksaa, tyhjään kenttään ja valitse 'Lähetä', jolloin vastaanottaja saa avattavakseen maksulinkin ja voi valita itse maksutavan.

Jos maksu on maksettu heti verkkopankissa, aukeaa maksutapahtuma, josta näkyy mitä tuotteita on maksettu.

Kun palaat takaisin 'omat rekisteröintini' sivulle, kohtaan 'Maksut', näkyvät kirjautuneet maksut tilassa 'Paid' (maksettu). Viimeksi maksettu maksu näkyy pelaajan tiedoissa. Aiemman vuoden maksu ei enää näy.

Omat rekisteröintini sivulla, 'Rekisteröinnin tiedot' kohdassa näkyy nyt tilana 'Aktiivinen'. (tai odottaa, mikäli rekisteröinti menee vielä seuran tai Palloliiton käsiteltäväksi).

Kohdasta 'Maksut' pääset tarvittaessa tarkistamaan, mitä pelaajalle oli maksettu.
Mikäli huomasit, että esim. tarpeellinen vakuutus unohtui aiemmin valita, voit valita sen kohdasta 'Lisää tuotteita'.