Pelipassin uudistaminen, kun toinen laji on jo aktiivinen

Kun pelaajan tiedot on liitetty käyttäjätunnukseesi Pelipaikassa, pääset uudistamaan pelipassin sivulta 'omat rekisteröintini'.

Uudistamisen voi suorittaa siinä tapauksessa, että pelaajalle on jo aiemmin rekisteröity kyseinen rooli (jalkapallo, futsal) ja rooli on tällä hetkellä tilassa 'passiivinen'.
Pelaajan tiedoissa, välilehdellä 'Rekisteröinnin tiedot', näet kohdan 'taso' alla lajin ja millä tasolla hänen viimeisin rekisteröinti kyseiseen lajiin on (harraste, amatööri).

Pelaajan tasoksi tulee aina automaattisesti 'amatööri' kun se rekisteröidään/uudistetaan yksittäisen henkilön toimesta. Ainoastaan seura voi omilla käyttäjätunnuksillaan rekisteröidä ja uudistaa tasot 'harraste', 'sopimuksellinen amatööri' ja 'ammattilainen'. Täysi-ikäiselle pelaajalle ei tasoksi voi valita 'harraste' **.

Eri lajit ovat omalla rivillään. Kun pelipassi on jo kuluvalle kaudelle uudistettu kyseiseen lajiin, näkyy sen rivillä tila 'aktiivinen'.

Valitse "Uudista" sen lajin riviltä, jonka tila on 'passiivinen'.  Jos huomaat, että pelaajan seura (organisaatio) on jokin muu seura kyseisessä lajissa, ota yhteyttä sen seuran edustajaan, jossa pelaaja tulee pelaamaan kyseistä lajia. Uusi seura aloittaa pelaajasiirron ***. Huomioi, että pelaaja voi pelata jalkapalloa eri seurassa kun futsalia ja tästä syystä lajeja käsitellään erikseen.

Jos pelaajalla ei näy tiedoissaan lajia, johon pelipassia ollaan uudistamassa, hänelle lisätään toinen laji kohdasta 'Lisää pelaajarooli'. (katso ohje 'toisen lajin lisääminen')

Jos teet uudistamista puhelimella, tulee puhelin kääntää poikittain, jotta 'Uudista'-nappi tulee esille.

OHJEET PELIPASSIN UUDISTAMISEEN, KUN TOINEN LAJI ON JO AKTIIVINEN

Valitse uudistettavan lajin riviltä kuvake 'uudista'.

Voit valita 'Jatka' joka sivulla, kunnes tulet 'Tuotteet' sivulle, jossa voi valita vakuutuksen.

Järjestelmä lisää pelaajalle pelipassin aina automaattisesti. Vakuutus valitaan itse erikseen.

Valitse 'Jatka'.

(jos pelaajalle on maksettu vakuutus* amatööripelaajana toiseen lajiin, on se voimassa myös tässä toisessa lajissa, joten samaa vakuutusta ei ole tarpeen maksaa kahdesti samalle kaudelle)

(kun pelaajalla on aktiivinen pelipassi toisessa lajissa, lisää järjestelmä tähän toisen lajin rekisteröintiin pelipassin 0€)

(jos toiseen lajiin on maksettu korttelipassi, lisää järjestelmä tähän amatööritason rekisteröintiin pelaajan iän mukaisen pelipassimaksun)

Valitse 'Palaa omalle etusivullesi'.

Rekisteröinti näkyy nyt tilassa 'odottaa'.

Rekisteröinti odottaa seuran tai liiton hyväksyntää.

Jos tilana on ´lukittu´, on pelaajan maksu vielä avoin.

Kun rekisteröinti on hyväksytty, muuttuu tila 'Aktiiviseksi'.

* Vakuutus tulee olla lapsilla ja nuorilla pelaajilla tason mukainen: Harraste -> Korttelipassivakuutus, Amatööri ->

Pelipassivakuutus.

Aikuisilla vakuutus otetaan sarjatason mukaisesti ja valittavana on joko suppeampi- tai laajennettu vakuutus.
Aikuisten harraste lajiin on mahdollista valita vain suppea turva (50€).
Löydät lisätietoa vakuutuksista:

** täysi-ikäiselle pelaajalle valitaan lajiksi aikuisten harraste.

***Jos pelaajan edustusoikeus on toisessa seurassa, kun missä hän kyseistä lajia tulee pelaamaan, tulee pelaajan uuden seuran aloittaa pelaajasiirto. Pelaaja/vanhempi ei siirtoa itse pysty suorittamaan. Ole yhteydessä uuden seuran toimihenkilöön.