Rekisteröidy, eli luo käyttäjätunnukset Pelipaikkaan ensin. (Jos sinulla ei vielä ole käyttäjätunnuksia)

Kirjaudu Pelipaikkaan käyttäjätunnuksillasi.

Henkilön tietojen lisääminen ja ja valmentajaroolin lisääminen aloitetaan 'käyttäjän etusivulta', jossa neljä sinistä laatikkoa'.

(Jos kirjauduit puhelimella, käännä puhelin vaakatasoon saadaksesi näkyville lisää kuvakkeita)

Valitse neljästä sinisestä laatikosta kohta 'Rekisteröi itsesi'.

Valitse rooliksi 'Valmentaja'.
(Jos käyttäjätiliisi on jo liitetty jonkun muun/muiden henkilön tiedot, ei sinulle tule näkyviin enää 'Rekisteröi itsesi' kohtaa.
pyydä seurasi toimihenkilöä suorittamaan valmentajarekisteröintisi ja voit myöhemmin liittää rekisteröinnistä muodostuneen PalloID numeron käyttäjätiliisi, kohdasta 'Liitä henkilö käyttäjätilin'. Vaihtoehtoisesti pyydä tuki@palloliitto.fi irrottamaan muut henkilöt käyttäjätililtäsi, jonka jälkeen 'Rekisteröi itsesi' kohta vapautuu. Rekisteröintisi jälkeen voit taas liittää henkilöt takaisin käyttäjätiliisi.)

(1. Henkilön tiedot) Syötä tietosi. Punaisella tähdellä merkityt kohdat ovat pakollisia. Hyväksy ehdot ja etene valitsemalla 'jatka'.
(2.Yhteystiedot) Syötä yhteystietosi. Punaisella tähdellä merkityt kohdat ovat pakollisia.
Siirry seuraavaan kohtaan valitsemalla 'jatka'.

(3. Rekisteröinti) Valitse organisaatio, eli se seura jossa valmennat ja laji, jota valmennat.
Valitse 'Jatka'.

Seuraavalle sivulle (4. Luokitukset) ei tarvitse merkitä mitään.
(Suoritetut kurssit/lisenssit lisätään valmentajakoulutuksen hallintajärjestelmään (Moodle (VKHJ)).

Valitse "Jatka".

Seuraavalle sivulle (5. Dokumentit) ei tarvitse lisätä mitään.

(Suoritetuista kursseista lisenssit ja todistukset lisätään valmentajakoulutuksen hallintajärjestelmään (Moodle (VKHJ)).

Valitse "Jatka".

Yhteenveto sivulta voit tarkistaa, että tiedot ovat oikein.
Valitse 'Lähetä kohteeseen seura'.

Rekisteröinti valmentajana on nyt suoritettu ja se on lähetetty käsiteltäväksi siihen seuraan, jonka valitsit.
Kun seura on käsitellyt rekisteröinnin hyväksymällä sen, on valmentajarekisteröinti aktiivinen.

Huomioihan, että tiedot Pelipaikasta Moodleen (VKHJ) eivät siirry aivan reaaliajassa. Tiedon siirrossa on noin vuorokauden viive.

Myös Tasoon tiedot siirtyvät Pelipaikasta seuraavan vuorokauden aamulla suoritettavan tiedonsiirron yhteydessä.