Öppna ett ärende Mina ärenden
Välkommen
Logga in  Registrera

Att lägga till en ny gren för en spelare

När spelaren endast har en roll i en gren och spelaren börjar en andra gren i samma förening, skall en ny roll läggas till för spelaren.

(om spelaren redan har en roll i en annan förening, men representationsrätten är i en annan förening än vad spelaren för tillfället skall spela i, skall en spelarövergång för grenen i fråga göras)

En andra gren kan läggas till på följande sätt.

Sök efter spelarens uppgifter. ”Personer” -> ”Sök”.

När spelarens uppgifter har hittats, välj ”Lägg till ny roll” under fliken ”Registreringar”.

Som roll väljer du ”Spelare”, sedan väljer du ”sport”(pitäis olla gren jos suomeksi laji) och ”nivå”.

Välj ”Fortsätt”.

Om spelarens nivå inte är amatör med kontrakt eller professionell (fotboll eller futsal), behövs inga dokument laddas upp. Välj ”Fortsätt”.

Om spelaren har inte förnyat sitt spelpass för den kommande säsongen, kommer systemet automatiskt att lägga till en avgift för spelpasset som är baserad på spelarens ålder.

Om spelaren redan har betalat spelpasset i en annan gren, kommer systemet att lägga till avgiften 0€.

Vid behov skall du även välja försäkring.

Om många spelares avgifter skall betalas med samma faktura, välj ”Betala senare”. Då kommer avgifterna att förflyttas till föreningens Pelipaikka konto, därifrån kan flera avgifter plockas in på samma faktura genom att göra följande ”betalningar” -> ”räkningar” -> ”Skicka”.

Välj ”Fortsätt”.

Välj ”Skicka till Finlands Bollförbund”.

Observera! Spelare, som endast har till exempel fotboll som roll i en förening och inte futsal. Spelaren börjar spela futsal i en annan förening än var spelaren har representationsrätt i fotboll, i detta fall skall denna futsalförening begära spelarens uppgifter från den andra föreningen, varefter futsalföreningen kan lägga till den nya rollen för spelaren (futsal).

Du kan begära om en persons uppgifter från en annan förening genom att välja ”Personer” –”Begär personinformation”.

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.