Aikuisten harraste - Rekisteröinti (ei PalloID numeroa)

Kun sinulla ei ole koskaan aiemmin ollut rekisteröintiä ja sinulla ei ole vielä PalloID numeroa, voit rekisteröidä itsesi uutena pelaajana Pelipaikassa.

Ensin sinulla tulee olla käyttäjätili Pelipaikkaan. Ohjeet käyttäjätilin luomiseen löytyvät täältä
Rekisteröityminen ja käyttäjätilin vahvistaminen : Suomen Palloliitto

Kun käyttäjätili on luotu ja olet kirjautunut Pelipaikkaan ensimmäistä kertaa sähköpostiisi tulleen vahvistuslinkin kautta, aloita rekisteröintisi.

Rekisteröinti

Sinulle avautuu ensin 'Käyttäjän etusivu', jossa on neljä sinistä laatikkoa.

Valitse niistä 'Rekisteröi itsesi'.

Valitse tämän jälkeen rooliksi 'harrastepelaaja'.

Tietojen syöttäminen

Syötä henkilötietosi ja hyväksy vielä ehdot.

Syötä yhteystietosi.

Valitse vetovalikosta seura jossa pelaat, kohdasta 'organisaatio'.

Dokumentteja ei tarvitse lisätä, ellei kansalaisuutesi ole muu kuin Suomi.

Aikuisten harrasteessa voit valita harrastevakuutusturvan, joka on voimassa ainoastaan harrastepeleissä.
Mikäli vakuutus ei ole aiheellinen, jätä ruutu valitsematta ja valitse 'Jatka'.

Yhteenvetosivulla tarkasta että tiedot ovat oikein. Valitse 'jatka'. Jos et valinnut vakuutusta voit valita "lähetä hyväksyttäväksi" ja siirtyä omalle kotisivullesi.

Jos valitsit vakuutuksen, valitse 'siirry maksuun ja lähetä hyväksyttäväksi'.

Valitse maksutapa.

Valitsemalla oman verkkopankkisi logon, pääset suoraan maksamaan vakuutusturvan omalta verkkopankkitililtäsi.

Voit myös lähettää vakuutuksesta maksulinkin omaan sähköpostiisi, jos maksat sen myöhemmin.

Kun maksu on maksettu, valitse 'palaa omalle etusivullesi'.

Rekisteröintisi on nyt siirtynyt seuran tai Palloliiton hyväksyttäväksi ja rekisteröinti näkyy sinun tiedoissasi statuksella 'odottaa'. Rekisteröinti muuttuu aktiiviseksi, kun seura tai Palloliitto on sen hyväksynyt.
PalloID muodostuu silloin kun ensirekisteröintisi on hyväksytty.