Pelipassin uudistaminen, kun toinen laji on jo aktiivinen

Jalkapallo, futsal ja aikuisten harrastelaji ovat kukin oma lajinsa ja niiden rekisteröinti tulee uudistaa yksittäin jokaiseen eri lajiin, jota pelaaja tulee pelaamaan kuluvana vuonna. Rekisteröinti voidaan uudistaa vain sellaisiin lajeihin, jotka pelaajalle on aiemmin lisätty.

(Jos teet uudistamista puhelimella, tulee puhelin kääntää vaakatasoon, jotta saat koko leveyden näkyviin.)

Ohjeet pelipassin uudistamiseen kun toinen laji on jo aktiivinen

Valitse uudistettavan lajin riviltä kuvake "Uudista".  Rekisteröinti näkyy passiivisena, kun sitä ei ole vielä uudistettu kuluvalle kaudelle.

(*Jos huomaat, että pelaajan seura (organisaatio) on jokin muu, kuin missä pelaaja tulee pelaamaan tätä lajia, ota yhteys pelaajan uuden seuran toimihenkilöön ja pyydä aloittamaan pelaajasiirto. Älä jatka tämän lajin uudistamista.)

Voit valita 'Jatka' joka sivulla, kunnes tulet 'Tuotteet' sivulle, jossa voi valita tarvittaessa vakuutuksen.

Järjestelmä lisää pelaajalle pelipassin aina automaattisesti.
Vakuutus valitaan tarvittaessa itse erikseen. **

Järjestelmä ei tarjoa enää perusvakuutusta, jos se on maksettu pelaajalle jo aiemmin uudistettuun lajiin (jalkapallo tai futsal).

(kun pelaajalla on aktiivinen pelipassi toisessa lajissa, lisää järjestelmä tähän jälkimmäisenä uudistettavaan lajiin pelipassin 0€)

(jos toiseen lajiin on maksettu korttelipassi, lisää järjestelmä tähän amatööritason uudistamiseen pelaajan iän mukaisen pelipassimaksun. Ainoastaan seura voi uudistaa harrastetason korttelipassin)

Jos olet valinnut vakuutuksen, siirryt valitsemaan maksutavan.

Jos mitään maksullista tuotetta ei ole valittu, valitse 'Palaa omalle etusivullesi'.

*Jos pelaajan edustusoikeus on muussa seurassa, kun missä hän tätä lajia tulee pelaamaan, tulee pelaajan uuden seuran aloittaa pelaajasiirto. Pelaaja/vanhempi ei siirtoa itse pysty suorittamaan. Ole yhteydessä uuden seuran toimihenkilöön.

Aikuisten harrastelajiin ei suoriteta pelaajasiirtoa. Valitse "lisää aikuisten harrastepelaajarooli" ja valitse uusi seurasi.

Jos pelaajalla ei näy tiedoissaan lajia, johon pelipassia ollaan uudistamassa, tämä uusi laji lisätään hänelle kohdasta 'Lisää pelaajarooli'. (katso ohje 'toisen lajin lisääminen')

**Vakuutus tulee olla lapsilla ja nuorilla pelaajilla tason mukainen: Harrastetaso -> Korttelipassivakuutus, Amatööritaso ->

pelipassivakuutus. Järjestelmä tarjoaa pelaajan iän mukaista vakuutusta lapsilla ja nuorilla. Aikuisilla vakuutus valitaan sarjatason mukaan.

Sama vakuutus on voimassa molempiin lajeihin jos taso on molemmissa lajeissa sama. Jos taso on korkeampi jälkimmäisenä uudistettuun lajiin, riittää kun vakuutusta korotetaan kyseisen tason mukaiseksi eli maksetaan alemman ja ylemmän tason vakuutusten erotus (vakuutuksen korotuksiin on omat tuotteensa).

Aikuisilla vakuutus otetaan sarjatason mukaisesti ja valittavana on joko suppeampi- tai laajennettu vakuutus.
Aikuisten harrastelajiin on mahdollista valita vain suppea turva.

Lisätietoja

Löydät lisätietoa vakuutuksista Palloliiton nettisivuilta https://www.palloliitto.fi/kilpailut/pelipassit-ja-vakuutukset