Määräaikainen pelaajasiirto - jalkapallo

Pelaajan pelioikeus määräytyy sen mukaan, mihin seuraan pelaaja on rekisteröity.

Pelaaja voidaan siirtää toiseen seuraan määräajaksi, jos pelaajan pelioikeutta ei ole syytä siirtää pysyvästi toiseen seuraan.

Määräajan päätyttyä pelaajan pelioikeus palautuu hänen alkuperäiseen seuraansa.

Määräaikainen pelaajasiirto suoritetaan Pelipaikassa ja sen aloittaa pelaajan uusi seura, eli se seura johon pelaajan pelioikeus siirretään määräajaksi.

1 Määräaikaisen pelaajasiirron aloittaminen

Uusi seura, jossa pelaaja pelaa määräajan, aloittaa määräaikaisen pelaajasiirron Pelipaikassa kohdasta "Henkilöt" -> "Aloita määräaikainen pelaajasiirto".

Syötä siirrettävän pelaajan nimi tai PalloID numero (jos tiedossa).

Valitse 'Hae'.

Kun järjestelmä on löytänyt pelaajan, valitse 'Näytä'.

Huomioi että valitset pelaajan siltä riviltä, jossa hänen lajinaan on jalkapallo.

Merkitse jalkapallo määräaikaisen siirron lajiksi ja valitse määräaikaisen siirron alkamis- ja päättymispäivä huolellisesti.

Jos järjestelmään syötetyt päivämäärät ja sopimukseen merkityt päivämäärät eroavat toisistaan, hylätään siirtopyyntö liiton taholta ja se on aloitettava alusta oikein päivämäärin.

Jalkapallon määräaikaista siirtoa aloitettaessa tulee huomioida erityisesti seuraavat asiat:

Jalkapallon määräaikaisen siirron tulee kestää vähintään 15 vuorokautta, ja se voi jatkua enintään 16.11. saakka, eli 16.11. tulee merkitä päättymispäiväksi, jos määräaikainen siirto tehdään jalkapallokauden loppuun saakka.

Määräaika ei saa päättyä eikä sitä voi keskeyttää 3.9.-15.11. välisenä aikana.

Kirjoita avautuvaan apuikkunaan viesti pelaajan nykyiselle jalkapalloseuralle ja valitse 'Lähetä' ja voit sen jälkeen palata omalle etusivullesi.

(Määräaikaisen siirron sopimus ladataan järjestelmään vasta kun uusi seura saa siirron käsiteltäväkseen sen jälkeen kun vanha seura on siirron hyväksynyt).

Määräaikaisessa siirrossa tulee käyttää ainoastaan tätä Palloliiton määräaikaisen sopimuksen pohjaa.

Pelaajan ja seurojen allekirjoitukset ja nimen selvennykset vaaditaan löytyvän asianmukaisesti määräaikaiseen siirtoon ladatussa sopimuksessa.

Jalkapallon määräaikaisen siirron sopimus:

1652264268-maaraaikaisen_siirron_sopimus_2021_b.pdf (palloliitto.fi)

Jalkapallon kilpailumääräyksistä tulee aina tarkastaa määräaikaisen siirron ehdot.

Kilpailumääräykset

12. Yleiset kansalliset edustusoikeusmääräykset

Määräaikainen siirto

Säännöt, Määräykset ja Ohjeet - Palloliitto.fi

2 Määräaikaisen siirron käsittely kun vanha seura on hyväksynyt määräaikaisen siirron pyynnön

Kun pelaajan seura on hyväksynyt määräaikaisen siirron pyynnön, löytyy se uuden seuran työtehtävistä Pelipaikassa.

Valitse 'Näytä ja suorita'.

Tarkasta, että siirto on suoritettu lajiin jalkapallo ja että määräaikaisen siirron päivämäärät vastaavat määräaikaisessa sopimuksessa olevia päivämääriä.

Jos päivämäärät ovat eri kuin sopimuksessa, ei päivämääriä pääse jälkikäteen muokkaamaan ja siirto tulee aloittaa kokonaan uudestaan.

Valitse' Jatka määräaikaista pelaajasiirtoa'.

Valitse 'Jatka'.

Jos pelaajan taso on amatööri, ei pelaajasopimusta tähän kohtaan lisätä.
Jos kyseessä on sopimuksellisen pelaajan määräaikainen siirto ja jos pelaajalle tehdään uuteen seuraan erikseen pelaajasopimus, ladataan sopimus tähän.

Valitse 'Jatka'.

Lataa tiedostostasi pelaajan määräaikainen sopimus tähän.

Valitse 'Lisää tiedosto'.

Kun sopimus on ladattu, valitse 'Jatka'.

Jos pelaajalla ei ole vielä pelipassia kuluvalle pelipassikaudelle, lisää järjestelmä sen automaattisesti rekisteröintiin. Voit valita vakuutuksen tarvittaessa.

Määräaikaisen siirron rekisteröintimaksu lisätään automaattisesti.

Maksutavasta riippuen, valitse 'Maksa nyt' tai 'maksa myöhemmin'.

'Valitse 'Jatka'.

Maksutapahtuman jälkeen voit siirtyä omalle etusivullesi.

Määräaikainen siirto on siirtynyt Palloliiton käsiteltäväksi.

Pelaajan tiedot näkyvät Tasossa seuraavana päivänä siitä kun maksu on kirjautunut ja Palloliitto on määräaikaisen siirron hyväksynyt.

Määräaikaisesti siirtyvä pelaaja voi ensimmäistä kertaa pelata uuden seuransa joukkueen virallisessa ottelussa aikaisintaan kuudentena päivänä viimeisestä entisessä seurassa pelatusta virallisesta ottelusta edellyttäen, että hänen pelioikeutensa muutoin on kunnossa eikä näistä määräyksistä muuta johdu.