Palloliitolla on käytössään eri järjestelmiä, joihin kirjautumiseen tarvitaan omat käyttäjätunnukset ja salasanat.

Henkilön perustiedot luodaan ja päivitetään Pelipaikka järjestelmässä, josta ne päivittyvät muihin järjestelmiin 1-2 päivän sisällä.

Salasanvahvistuslinkit lähetetään kaikista järjestelmistä siihen sähköpostiosoitteeseen, joka henkilöllä on Pelipaikassa yhteystiedoissaan.

Pelipaikka

Pelipaikkaan käyttäjätunnus on sähköpostiosoite.

Salasana luodaan itse rekisteröitymisen yhteydessä.

Pelipaikan käyttäjätunnus luodaan Pelipaikan kirjautumissivulla kohdasta "Rekisteröidy".

Huomioitavaa:
Jos henkilön käyttäjätunnuksena oleva sähköpostiosoite vaihtuu, ei uutta sähköpostiosoitetta voi vaihtaa vanhan tilalle, vaan henkilön tulee luoda uudella sähköpostiosoitteellaan uusi käyttäjätunnus.
Aiempaan käyttäjätunnukseen haetut seuran käyttöoikeudet eivät myöskään siirry uuteen käyttäjätunnukseen, vaan ne tulee hakea erikseen uudestaan.

Jos vanhaan käyttäjätunnukseen on liitetty henkilön tiedot, ole yhteydessä Palloliiton tukipalveluun tuki@palloliitto.fi ja pyydä

irrottamaan tiedot aiemmasta käyttäjätunnuksesta, jotta ne voi liittää uuteen käyttäjätunnukseen.

Ohjeet Pelipaikan käyttäjätilin luontiin löytyvät täältä Rekisteröityminen ja käyttäjätilin vahvistaminen .

Taso

Kirjautuminen (palloliitto.fi)

Tasoon käyttäjätunnus on PalloID numero.

Ensimmäisellä kirjautumiskerralla salasana luodaan valitsemalla "Tilaa unohtunut salasana", jonka jälkeen

syötetään oma PalloID numero ja "Lähetä".

Salasanan vahvistuslinkki lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, joka henkilöllä on yhteystietosähköpostinaan

Pelipaikassa.

Huomioitavaa:
- Tiedot siirtyvät Pelipaikasta Tasoon seuraavana päivänä siitä, kun tieto on Pelipaikkaan päivitetty,

joten jos Pelipaikkaan on päivitetty sähköpostiosoite, voi salasananvahvistuslinkin tilata sähköpostiin vasta seuraavana

päivänä Pelipaikkaan päivittämisen jälkeen.

- Henkilöllä tulee olla Pelipaikassa aktiivinen rooli (seuran/joukkueen toimihenkilö- tai valmentajarooli tai erotuomarirooli) kuluvalle vuodelle, jonka jälkeen salasanan vahvistuslinkin tilaaminen onnistuu.

Ohjeet Tasoon kirjautumiseen löytyvät täältä Kirjautuminen Tasoon

Valmentajakoulutusten hallintajärjestelmä (VKHJ) (Moodle)

Palloliitto: Kirjaudu sivustoon

VKHJ:ään Käyttäjätunnus on PalloID. Myös Pelipaikassa oleva sähköposti toimii käyttäjätunnuksena.

Valmentajalle salasana tilataan ensimmäisellä kirjautumiskerralla sähköpostiin, joka henkilöllä on yhteystietosähköpostinaan Pelipaikassa.

Kohdasta "Unohditko käyttäjätunnuksesi tai salasanasi?" avautuu sivu, jossa syötä käyttäjätunnuksesi (PalloID numero) tai sähköpostiosoitteesi ja paina Hae. Jos käyttäjätunnuksesi löytyy tietokannasta, saat sähköpostitse viestin, jossa pyydetään vahvistamaan salasanan vaihto.

Huomioitavaa:

VKHJ:ään/Moodleen salasanan vahvistuslinkki lähetetään, kun henkilöllä on aktiivinen valmentaja rekisteröinti Pelipaikassa valmentajana.
Tiedot päivittyvät VKHJ:ään/Moodle Pelipaikasta ja Tasosta, joten salasanan voi tilata normaalisti kahden vuorokauden kuluttua siitä kun rooli on aktivoitu Pelipaikkaan.

Ohjeet VKHJ:iin/Moodleen kirjautumiseen löytyvät täältä: Valmentajan kirjautuminen .

Pelinohjaajat (erotuomari harraste) koulutukseen kirjautuminen Moodlessa.

Käyttäjätunnus ja salasana Moodleen lähetetään 'uusi erotuomari' lomakkeen täytettyäsi ja tietojen päivityttyä järjestelmään.

Täytä ensin lomake "Uusi erotuomari", joka löytyy alta.
Tätä lomaketta käytetään uusien aloittavien erotuomareiden henkilötietojen keräämiseen.

Uusi erotuomari

Kun tiedot ovat päivittyneet järjestelmiin, saat sähköpostiisi käyttäjätunnuksen ja salasanan, jolla kirjaudut Moodleen.

Linkit kirjautumiseen ja ohjeet Pelinohjaajakoulutukseen ilmoittautumiseen löytyvät täältä: Erotuomarin peruskoulutuksen aloittaminen