Pelaaja - Uuden alaikäisen pelaajan rekisteröinti

(Jos kirjaudut Pelipaikkaan puhelimellasi, kääntämällä puhelimen vaakatasoon, näet lisää kuvakkeita.)

Pelipaikkaan kirjautuaksesi sinulla tulee olla käyttäjätili. Käyttäjätilin saat luotua rekisteröitymällä Pelipaikkaan.
Ohjeet löytyvät täältä: Rekisteröityminen Pelipaikkaan

Valitse 'Käyttäjän etusivulla' neljästä sinisestä laatikosta 'Alaikäisen lapsen rekisteröinti'.

Valitse huoltajuussuhteesi pelaajaan: Vanhempi tai huoltaja.

Täytä pelaajan henkilötiedot.

Hyväksy ehdot.

Syötä pelaajan yhteystiedot

Rekisteröinnin tyyppi ja dokumentit

Kohtaan 'organisaatio', valitse seura, jossa pelaaja pelaa.

Valitse laji. Valitse se laji, jota pelaaja nyt pelaa. Voit myöhemmin lisätä hänelle rekisteröinnin toiseen lajiin.
(Järjestelmä lisää tasoksi automaattisesti 'amatööri', kun yksittäinen henkilö suorittaa rekisteröinnin. Mikäli pelaaja kuitenkin tulisi rekisteröidä 'harraste' tasolle (korttelipassi), rekisteröinti onnistuu ainoastaan seuran suorittamana. Ota yhteys seuraan)
Valitse 'Jatka'.

Suomen kansalaisen ei tarvitse lisätä dokumentteja.

Valitse 'Jatka'.
(Jos pelaajan kansalaisuus on muu kuin Suomi ja hän on alle 10-vuotias, tulee dokumentit kohtaan ladata pelaajan kuvallinen henkilökortti/passi. Dokumentti tulee olla kuvallinen ja siitä tulee selvitä pelaajan nimi, syntymäaika ja kansalaisuus.
Jos pelaaja on muun kuin Suomen kansalainen ja täyttänyt jo 10-vuotta, mutta on alle 18-vuotias, ota yhteyttä player@registration@palloliitto.fi.)

Vahvistaminen ja yhteenveto

Järjestelmä lisää pelaajalle rekisteröintiin automaattisesti pelipassin.

Vakuutus tulee valita itse. (vakuutus ei sisälly pelipassin hintaan)
(Mikäli pelaajalla on jo oma, kilpailutoimen kattava vakuutus, ei vakuutusta tarvitse valita. Varmista vakuutuksen kattavuus vakuutusyhtiöstä. Toimita todistus pelaajan omasta vakuutuksesta seuralle.)

Valitse 'Jatka'.

Yhteenvetosivulta näet tallentamasi tiedot. Tarkasta että tiedot ovat oikein.

Jos tarvitsee tehdä muutoksia, valitse kohta 'muokkaa' sen osan kohdalta, jossa tiedot halutaan korjata.

Valitse 'Siirry maksuun ja lähetä hyväksyttäväksi'.

Maksaminen

Valitse maksutapa.

Maksutavat:

Maksutapoja on seuraavat:

Pankkimaksutavat, muut maksutavat ja lähetä maksulinkki.

Jos valitset Pankkimaksutavat.

Valitse oman pankkisi logo, jonka kautta pääset maksamaan maksun heti verkkopankissasi pankkitunnuksillasi.
Huomioi Nordean tililtä maksaessasi, että kuvake, jossa on Nordea logo, koskee Nordean yksityisasiakkaita, kun taas Nordean logo, jossa Nordean logo ja B2B, koskee yritys- ja yhdistystilejä.

Maksettuasi maksun, palaa kauppiaan sivulle.

Jos valitset Muut maksutavat.

Muut maksutavat tarkoittaa tilisiirrolla maksamista, eli maksat maksun maksutiedoin.

Voit kopioida maksun tiedot "Kopioi leikepöydälle" kohdasta tai "tulostaa sivun", jolloin voit myöhemmin maksaa maksutiedoilla.

Pelipaikan maksut kulkevat Paytrail Oyj:n eli maksuoperaattorin kautta ja maksut maksetaan Paytrail Oyj:n tilille, jonka tilinumero löytyy tilisiirtolomakkeesta. (Älä maksa maksua millekään muulle tilille, esim. Palloliiton tilille, sillä silloin maksu ei kohdistu)

Maksun saajana on Paytrail Oyj.

Maksa aina tarkalleen sillä viitenumerolla joka on tilisiirtolomakkeessa, sillä jos maksaa ilman viitenumeroa tai jos kirjoittaa viitenumeron väärin, ei maksu kohdistu.

Maksa aina tarkalleen tilisiirtolomakkeella näkyvä euromääräinen summa. Jos summa poikkeaa yhtään maksun loppusummasta, ei maksu kohdistu.
Maksua ei myöskään voi maksaa useammassa erässä, vaan aina yhdessä erässä ja tarkalleen tilisiirrossa olevalla maksun loppusummalla.

Kun olet maksanut tilisiirron tiedoilla, kopioinut maksun leikepöydälle tai tulostanut sivun, valitse 'Valmis'.

Valitse 'Palaa maksuihin'.

Maksun tila on odottaa/tarkista, kunnes maksu on kirjautunut ja tieto siitä siirtynyt Pelipaikkaan.

Jos valitset lähetä maksulinkki.

Syötä maksun maksajan- tai oma sähköpostiosoitteesi ja valitse 'Lähetä'.
Maksulinkki, josta pääsee valitsemaan maksutavan, on lähetetty valitsemaasi sähköpostiin.
Kun vastaanottaja avaa sähköpostiin tulleen maksulinkin, pääsee hän valitsemaan itse maksutavan.

Maksulinkit ovat kertakäyttöisiä.